4 Mechanizmy Psychologii Społecznej Podnoszące Twoją Atrakcyjność
Jak zbudować Atrakcyjność…”?
Za chwilę nauczysz się co podnosi Twoją ATRAKCYJNOŚĆ, dzięki prawom psychologii.
- Im częściej widzimy i kontaktujemy się z drugą osobą, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie ona naszym przyjacielem lub kimś więcej.
Jest to efekt częstości kontaktów.
Z psychologicznego punktu widzenia, jeżeli chcemy zbudować szybciej więź, liczy się znacznie bardziej ILOŚĆ spędzanego czasu z tą osobą i w jej otoczeniu, niż JAKOŚĆ.
- Im częściej jesteśmy wystawieni na doświadczanie obecności drugiej osoby, tym bardziej jesteśmy w stanie ją polubić, ponieważ już sama ekspozycja na nową osobę wywołuje sympatię do tej osoby.
Jest to tzw. efekt ekspozycji.
Ma on związek z mniejszym zaangażowaniem mózgu w analizę bodźca, który jest już dużo łatwiej rozpoznawalny i wymaga mniej przetwarzania, niż nowy.
Oznacza to, że jeżeli jesteś dla kogoś nowy, to na początku wystarczy, że jesteś, a z każdym kolejnym zobaczeniem się sympatia tej osoby do Ciebie ROŚNIE.
Mechanizm ten wykorzystywany jest przy budowie marek. Potencjalnych klientów wcześniej przyzwyczaja się do marki, loga, nowych technologii, uzyskując większe pożądanie.
- Ludzie, którzy wydają nam się podobni do nas dostarczają wsparcia dla naszych własnych cech i wierzeń i oddziałują pozytywnie na nasz popęd samooceny.
( – TAK, samoocena jest POPĘDEM, dlatego chcemy otaczać się wszystkim co nam ją podnosi i zawsze chętnie podejmujemy zachowania i czyny, które naszą samoocenę podnoszą.)
Ludzie, którzy mają sprzeczne poglądy z naszymi przypominają nam spotkane w przeszłości osoby niemiłe, niemoralne, słabe czy bezmyślne.
Dlatego DYSKUSJE nie zbliżają ludzi do siebie, pomimo że razem rozmawiają. Zbliżenie budują za to wzajemne historie.
- Tym bardziej lubimy daną osobę, im więcej wysiłku musieliśmy włożyć w zmianę jej pierwszej opinii o nas.
- Tym mniej lubimy daną osobę, im więcej jej pierwotnej sympatii straciliśmy.
Jest to tzw. efekt zysku-straty.
Możesz wykorzystać:
- efekt ekspozycji;
- efekt częstości kontaktów;
- efekt zysku-straty;
- skierowanie uwagi na podobieństwa;
aby zmaksymalizować swoją atrakcyjność już od pierwszych chwil kontaktu.
Powyższy model dotyczy zarówno kontaktów męsko-damskich, jak i zawodowych relacji oraz przyjaźni.
Co więcej, Inwestycyjny Model Związku koncepcji R. Sternberga zakłada, że im więcej inwestujemy w relację, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ją opuścimy,
(nawet jeśli nas mało nas satysfakcjonuje, a inne opcje wydają się bardziej obiecujące).
Daniel Błaszczuk